Kasutatavus veebis(12. nädal)

Esimene näide, mis mul tuleb meelde, on sotsiaalvõrgustikud. Igal neist on oma plussid ja miinused. Edu sõltub paljuski kasutusmugavusest.

Kasutan peamiselt VK. Ma pean, et see on üks mugavamaid suhtlusvõrgustike. Teistest populaarsetest suhtlusvõrgustikest minu kui kasutaja jaoks kõige ebamugavam näide on Facebook. Kui ei oleks nii populaarne, ei kasutaks ma seda üldse. Kui hinnata neid Jakob Nielsoni punktide põhjal:

1. Õpitavus - VK: intuitiivselt hästi organiseeritud liides / Facebook: Proovisin Facebookis oma gruppi juhtida ja see oli üldse jube kogemus. Mitteilmne liides, mille tõttu tuleb pidevalt googeldada, kuidas on vaja midagi õigesti teha.

2. Tõhusus - VK: kõik funktsionaal töötab üsna kiiresti / Facebook: mulle tihti tundus, et facebooki liides töötab veidi aeglaselt

3. Meeldejäävus - VK: kuna liides on hästi organiseeritud, minu meelesest sa võid alati leida, mida otsid(muusika, videiod, uudistevoog jms) / Facebook: kõik on nii kohmakas. Muidugi kui sa kasutad, siis jätad meelde, aga võiks olla palju lihtsam

4. Vead - VK: näiteks inimene unustas oma salasõna. Tegelikult see võiks olla nõrk koht, sest toetus on peamiselt vene keeles. / Facebook: siin on lihtsam, sest see on rohkem rahvusvaheline võrgustik

5. Rahulole - VK: Olen rahul minu kasutajakogemusega. Suur hulk erinevaid muusikaid ja videoid (võimalusega need ise üles ja alla laadida),  kena disain (kuigi Pavel Durovi päevil nägi mobiilirakendus parem välja). Kahju, et see on suunatud rohkem vene auditooriumile. / Facebook: Ei ole rahul. Kasutan lihtsalt sellest, et mõned tuttavad on kättesaadav ainult facebookis

6. Kasulikkus - VK: inimesed saavad rahulikult suhelda, aga selle peale teised võimalused, millest kirjutasin. / Facebook: sobib ainult suhtlemiseks ja suhtekorralduseks

Teiseks võiks olla hea näide - internetipoed. Selle seoses ütleks, et meie eesti internetipoed on üsna head(1a, kaup24). Neil on meeldiv liidus, töötavad rahuldavalt, normaalselt organiseeritud, probleemide puhul on võimalus alati sellest tagasiside saada. Mul on positiivne kasutajakogemus.


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Kuidas eristada proffi käsitöölisest?(8. nädal)

IT-juhide rollid(9. nädal)