Infoühiskonna visioon 2020(4. nädal)

 Võrreldes 2014. aasta elu praegusega, võin kindlalt öelda, et nutitehnoloogiate kasutamine igapäevaelus on oluliselt suurenenud. Ja minu arvates on see positiivne trend, sest tänu sellele on elu tõesti lihtsamaks muutunud. Ja minu jaoks õnnestus infoühiskonna visiooni 2020 esimene punkt - Inimeste parem elu.

Kuna ma olen introvert ja mulle ei meeldi inimestega tihti rääkida, kasutan rohkem nutiteenuseid - e -poed, online registreering jms. Tegelikult ma ei tea ühtegi inimest, kellel ei ole SMART või MOBIIL-ID. Ja mul on väga hea meel, et riik annab meile sellist võimalust.

Teise punkti kohta tunnistan ausalt, et kuna eesti keel pole minu emakeel,ma proovin juba mitu aastat aru saada, miks on võimatu teha head veebisõnastikku eesti keelest vene keelde ja vastupidi. Mida tähendab hea sõnaraamat - näiteks tahan teada, mida sõna "sööma" tähendab, ja näha kõiki seda võimalikke vorme. Antud juhul on tegemist tegusõnaga, seega pean välja selgitama, kas see on transitiivne või mitte, kui jah, siis milline küsimus, kõik tegumoed, isikuline, umbisikuline, imperatiivne, näidete ja võib -olla isegi väikese selgitusega. Näiteks EKI ei ütle mulle sõna "looma" umbisikulist minevikku vormi, ka tegusõna küsimus on täpsustamata. Pean otsima teistest sõnaraamatutest, aga neid on vähe. On olemas sonaveeb, aga see on oma puudustega. Tõepoolest olen üllatunud, kui hästi hakkas praegu Google eesti keelest vene keelde tõlkima.

Möödunud aasta oli paljudele tõeline katse. Kaugtöö ja -õppimise võimalus on muutunud väga aktuaalseks. Ja tundub, et tol hetkel polnud Eesti valmis nii järsuks üleminekuks virtuaalreaalsusse. Siiski on väga hea, et vundament on selleks juba loodud. Ma mõtlen, et nüüd see pole nii suur probleem, et näiteks ülikool peab täiesti distantsioonile minema. Võrreldes teiste riikidega Eesti on rohkem arenenud selles mõttes.

Kokkuvõtteks võiks öelda, et Eesti liigub õiges suunas, luues endale arenenud e-riiki maine. Minu meelest kõige nõrgam koht praegu keeleõppimist raskused Internetist, ja seega kultuuripärandi tajumine. Kõige tugevam osa on riiklik e-teenused, mis lihtsustavad inielu.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Kasutatavus veebis(12. nädal)

Kuidas eristada proffi käsitöölisest?(8. nädal)

IT-juhide rollid(9. nädal)