Netiketi reegel(5. nädal)

 Käitu sama malli järgi nagu igapäevaelus.

Aeg läheb, inimesed muutuvad. Pean tunnistama, et minu käitumine Internetis 6-7 aastat tagasi oli praegusega võrreldes täiesti erinev. Mul oli palju mugavam Internetis suhelda kui päriselus, meeldis ka trollimisega tegeleda või lihtsalt "flood chats" online mängudes. See aitas mind koidagi ennast väljendada. Ausalt öeldes mõtlesin aeg -ajalt, et peaks olema mingid reeglid, mis internetis suhtlemist reguleeriksid. Alles nüüd sain teada sellisest mõistest nagu "netikett".

Kui mina olin 11-14 aastat vana, kirjutasin sotsiaalvõrgustikes suvalistele inimestele. Need olid üsna otsesed, kohati jõhkrad, mitte eriti tark ja vaimukas rünnakud. Istusin erinevatel foorumitel, osalesin erinevates viktoriinides nagu - Rock või Rap. Olin alati rocki poolel, mulle meeldisid väga ansamblid Sum 41, Blink 182, Nirvana jms. Tol ajal ei tunnustanud ma räppmuusikat üldse ja minu jaoks oli see motiiv teiste inimeste solvamiseks. Selline on noorukite radikalism. Hoolimata asjaolust, et elus olin üsna kinnine tüüp, aga Internetis piiras mind ainult fantaasia. Hiljuti põrkasin oma vanadele kirjavahetustele  ja tundsin suurt häbi. Tol ajal ei mõelnud ma üldse netiketi peale.

14–17 aastaselt sain täiskasvanumaks ja hakkasin rohkem oma käitumist elus, eriti Internetis mõtisklema. Alustasin sotsiaalvõrgustikes palju sõpru leidma ja samal ajal tekkis kompleks - mul oli palju lihtsam ja meeldivam end Internetis väljendada, päriselus oli sellega raskusi. Selle kohta muretsesin üsna rängalt.

Sel ajal otsustasin, et proovin kirjutada võimalikult grammatiliselt korrektselt. Sellest reeglist pean kinni tänaseni, vähemalt vene keeles. Mõtted netiketi kohta hakkasid tekkima, kuid väga vähe. Ma ei käitunud endiselt väga kenasti ja ausalt, kuritarvitades võimalust jääda anonüümseks.

Alles viimasel ajal (praegu olen 22 -aastane) olen ennast enam-vähem mõistnud, mul oli palju lihtsam välismaailmaga kommunitseerida. Ja hakkas tekkima arusaam, et kui tahame elada heas ja ausas maailmas, siis peame õppima üksteist austama ja proovima vastavalt käituda. Ja kuna Internet on juba saanud meie elu lahutamatuks osaks, peaks see suhtumine kehtima ka selle kohta. Seetõttu püüan nüüd käituda nii elus kui ka internetis ühtemoodi. Muidugi on mul endiselt mugavam võrgu kaudu suhelda, kuid nüüd ei kuritarvita ma selle võimalust jääda anonüümseks.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Kasutatavus veebis(12. nädal)

Kuidas eristada proffi käsitöölisest?(8. nädal)

IT-juhide rollid(9. nädal)